Rss Feed

Benar......otak mj tak di kebumikan ...Keranda pula emas ....

Keluarga Raja Pop dari Amerika Syarikat, Michael Jackson dilaporkan mahukan keranda penyanyi itu ditutupi konkrit bagi menghalang peminatnya daripada menggali dan mencurinya.

Selain itu, mayat penyanyi itu juga akan dikebumi tanpa otaknya yang ada di pejabat perubatan. Otak Jackson masih diuji untuk mengetahui punca kematiannya tetapi keluarga penyanyi itu tetap meneruskan pengebumiannya.

Jackson akan dikebumikan dalam sebuah keranda jenis 'Promethean' yang dilengkapi dengan lapik baldu biru dan kemasan cermin.

Penyanyi terbabit juga akan dipakaikan kostum pentas sebelum ditempatkan dalam keranda bersadur emas terbabit bersama beberapa barangan semasa hidup beliau termasuk satu sarung tangan putih yang gemar dipakai beliau.

Bagaimanapun, ada laporan media Amerika memetik seorang rakan keluarganya mahukan keranda itu ditutupi konkrit sebaik saja selepas upacara pengebumian yang dijangka dibuat secara rahsia sebelum upacara penghormatan terakhir umum Selasa ini kerana dibimbangi ada peminat fanatik cuba menggali kuburnya.

Berjuta peminat dijangka hadir majlis memperingati Jackson di Neverland. Jackson yang mati pada usia 50 tahun dijangka dikebumikan sementara di sebuah perkuburan.

Tetapi, tempat persemadian kekal sudah ditetapkan oleh ahli keluarganya di Neverland, barat laut Los Angeles, kediaman penyanyi itu sehingga 2005.

Tempat itu bersebelahan stesen keretapi dalam Neverland. Jackson pernah menaiki kereta api yang dinamakan sempena nama ibunya, Katherine setiap hari untuk ke zoo persendirian di rumahnya itu.

Adalah menyalahi undang-undang California untuk mengebumikan mayat di luar kawasan perkuburan tetapi keluarga penyanyi itu akan mencabar perkara berkenaan.

Bagaimanapun, ia dijangka mengambil masa berbulan-bulan untuk mendapatkan kebenaran undang-undang. Kawasan pengebumian awal dijangka di Forest Lawn Memorial Park yang turut menyaksikan bintang seperti Marvin Gaye dan Bette Davis dikebumikan.

Bagaimanapun, keluarga itu akan memutuskan untuk menetapkan lokasi sebenar kawasan perkuburan sebagai rahsia sebelum membawa keranda penyanyi itu ke Neverland.

Selain bimbangkan risiko adanya pihak yang akan mengorek mayat beliau, ahli keluarga juga bimbang bahawa kubur itu akan diceroboh atau diconteng berikutan perbicaraan beliau pada 2005 lalu membabitkan dakwaan terhadap penderaan kanak-kanak.

0 comments:

Post a Comment