Rss Feed

MUHASABAH DIRI : FAKTA ATAU AUTA?

Baiklah semua, sebelum meneruskan pengembaraan di atas skrin monitor untuk membaca, ingin aku peringatkan, bahawasanya, entri ini mungkin benar dan mungkin tidak. Ianya aku letakkan di sini untuk dibincang dan direnung bersama. Semoga ada sesuatu di sebaliknya..Insyaallah..

Aku kurang pasti mengenai isu ‘Planet Nibiru’. Isu ini sebenarnya sudah lama namun, baru kini aku tergerak untuk menampalnya di sini untuk dikongsi bersama. Kehidupan kita di dunia ini terlalu kerdil di dalam berjuta galaksi. Dalam galaksi pula ada sistem solar yang berpaksi dan menurut arah ketetapan. Semuanya indah, teratur dan kemas sekali.

Namun, penemuan beberapa ahli astronomi mengenai telah ada beberapa planet yang berputar secara songsang dan mengalami kemunculan matahari dari arah bertentangan (Barat). Dalam masa yang sama, planet Nibiru atau juga dikenali sebagai planet X turut ditemui.



Planet ini dikatakan asalnya berwarna merah. Kenapa dengan planet ni? Kan memang banyak planet di dunia ni. Ya, benarlah itu. Malangnya, planet ini dijangkakan akan berlanggar (dan ada yang mengatakan hanya sekadar melintasi) Bumi. Menurut ramalan para saintis, dijangkakan bahawa fenomena ini akan terjadi dalam tempoh masa 50 tahun (tahun ditemui : 2003). Namun, ada yang menjangkakan bahawa fenomena ini akan terjadi pada tahun 2012. Wallahualam min sawaf..

Lintasan ini mampu membari impak yang sangat dahsyat ke atas Bumi dan segala isinya. Di mana, tsunami gergasi, pencairan ais di kutub, gempa bumi sekuat 9 skala ritcher, paras air laut akan meningkat sehingga bisa menenggelamkan daratan dan sebagainya. Gangguan elektromagnetik akibat graviti Nibiru dan pemanasan ekstrim juga akan berlaku. Dan peningakatan suhu inilah yang akan mengaktifkan semua gunung berapi dan manusia akan diancam oleh laharnya.

Dalam kecelaruan manusia dalam mencerna kebenaran akan Nibiru ini, ada pula yang mengatakah bahawa NASA telah menutup planet ini dari pengetahuan ramai manusia. Maka, ramailah yang berprasangka, mengapa NASA berbuat demikian? Manusia kini sukar untuk mempercayai NASA sejak terbongkarnya penipuan ‘Misi Apollo’ mereka.

Walau apapun ia, kita sebagai umat-Nya, haruslah sedar dari lena. Dalam ketidakpastian mengenai Nibiru ini, masih ada juga yang pasti – iaitu kiamat pasti akan berlaku. Mungkin ini adalah amaran dan peringatan daripada Allah s.w.t untuk kita yang dah lama sangat terleka. Benar atau tidak, ianya bukanlah permasalahan utama yang harus dibicara. Yang harus dibahaskan adalah, di mana kita ketika ini?

Jika entri ini mampu menyedarkan, ayuh kita bangun bersama. Fakta atau auta, itu belakang kira.

0 comments:

Post a Comment